Prose 生活隨筆: Hello 問好

(This post was published on my old blog on April 23, 2022.)
(這篇貼文在 2022 年 4 月 23 日發表於我的舊部落格。)

Although it was just a simple hello, saying that I hadn’t heard from you in the group chat for a while, my friend’s care for me melted my heart. It reminds me that none of us know if someone is struggling with something, and a simple hello from you might be a big support to someone.

雖然只是一聲簡單的問好,說好久沒看到我在群組發聲了,我的朋友對我的這種關懷,融化我的心。 這提醒我,我們都不知道他人是否在什麼事上掙扎著,你的一句簡單的問好或許可成為他人的支柱。