Prose 生活隨筆: Love Conquers All 愛能戰勝一切

(This post was published on my old blog on June 10, 2020.)
(這篇貼文在2020年6月10日發表於我的舊部落格。)

Love Conquers All! This is another reason that motivates me to create this blog.

My heart is broken by the death of George Floyd, Briana Taylor… I have to admit my ignorance regarding the history of racial injustice, inequality … Now I understand how important “Black Life Matter” is. I am not trying to minimize the pains and sufferings that African Americans endure. However, I also believe all lives matter. God cares for all lives. I am also aware there are police brutality issues. At the same time I also feel for the law enforcement officers that the dangerous situations they face every day. I realize we won’t be able to fix racial issues overnight. However, I remain hopeful. I hope through openhearted, open-minded, willing to listen, with love and compassion then inequality can be dealt with.

“Love never fails.” Love heals.

1 Corinthians 13:4-7
Love suffers long and is kind;
love does not envy;
love does not parade itself,
is not puffed up;
does not behave rudely,
does not seek its own,
is not provoked,
thinks no evil;
does not rejoice in iniquity,
but rejoices in the truth;
bears all things,
believes all things,
hopes all things,
endures all things.
歌林多前書 13:4-7
愛是恆久忍耐,
又有恩慈;
愛是不嫉妒;
愛是不自誇,
不張狂,
不做害羞的事,
不求自己的益處,
不輕易發怒,
不計算人的惡,
不喜歡不義,
只喜歡真理;
凡事包容,
凡事相信,
凡事盼望,
凡事忍耐。

愛能戰勝一切。這也是我要寫部落格的原因之一。

最近為了幾個因人種不平等帶來的慘案及社會問題,覺得心痛。我承認我對種族歧視的歷史是無知的,現在我才明瞭為什麼高舉”黑人的命也是命”的口號的重要性,但是我也相信神愛每一個人,不論什麼種族的人,每一條命都重要。當然我也知道這個社會存在著嚴重的警察暴行問題,同時我也為警政人員常常面對風吹草動的危險局面揪心。數百年來的人權不平等以及種族歧視問題,不是三兩天就會消逝無蹤的。但是我心存希望,藉由坦誠相待、開放的心態、彼此多聆聽對方的感受,憑著愛心以及同理心,平權終將到來。

「愛是永不止息」。 愛也能撫平創傷。

XYZ/Inspirational Posts 其它雜類或勵志帖子