Prose 生活隨筆: Hopeful 滿懷希望

(This post was published on my old blog on August 22, 2020 before the 2020 presidential election.)
(這篇貼文在2020年總統大選前的 2020 年 8 月 22 日發表於我的舊部落格。)

I feel hopeful when I see gleams of light afar.

I feel hopeful when I see the empathy and compassion flowing through the twinkle of the eyes because of his brokenhearted experience.

I feel hopeful when I see a rise-up spirit as he endures teasing because of disability or awkwardness.

I feel hopeful when I see integrity, honesty, decency, and uprightness are still valued.

I feel hopeful when I see making efforts to protect the environment that God has entrusted us with.

I feel hopeful when I see the willingness of tackling social issues to restore the beauty of humanity.

I feel hopeful when I see love and care in acts not in words.

I feel hopeful when I see working together to find the best solutions based on the expertise not according to the “label” of party, religion, gender, race or any affiliation.

I feel hopeful when I see forsaking grudges in order to work toward higher vision.

I feel hopeful when I see humility.

It is not easy to feel hopeful nowadays but I am hopeful.

當我看到遠處的微光時,我感到充滿希望。

當我看到他因傷心經歷而流露出同理心和同情心時,我感到充滿希望。

當我看到一個有缺陷或不靈活的人能忍受嘲笑並能奮發向上時,我感到充滿希望。

當我看到氣節、誠信、誠實、正派和道義仍然受到重視時,我感到充滿希望。

當我看到願為保護上帝託付給我們的自然環境而努力時,我感到充滿希望。

當我看到願意面對並解決社會問題以恢復人性之美時,我感到充滿希望。

當我看到行動而非只是口頭說說的愛和關懷時,我感到充滿希望。

當我看到大家共同努力,根據專業知識而不是根據政黨、宗教、性別、種族或任何隸屬關係的「標籤」尋找最佳解決方案時,我感到充滿希望。

當我看到放棄怨恨以實現更高的願景時,我感到充滿希望。

當我看到謙虛時,我感到充滿希望。

現今感到希望並不容易,但我仍充滿希望。

XYZ/Inspirational Posts 其它雜類或勵志帖子