World Through My Eyes: Peahen and Peachicks

(This post was published on my old blog on July 24, 2021.)
(這篇貼文在 2021 年 7 月 24 日發表於我的舊部落格。)

My father is now ill in bed in the hospital. It reminds me of seeing a mother peahen with a few peachicks at the Los Angeles County Arboretum & Botanic Garden the other day. Our parents protect us just like this peahen towering over the peachicks to guard these darling babies under its wings.
我的爸爸現在在醫院臥病在床,讓我想起前些天在洛杉磯縣植物園看到一隻孔雀媽媽帶著幾隻幼兒,我的父母保護我們,就像這隻孔雀像個高塔似的護衛著它的心肝寶貝在它的羽翼下。

I enjoy reading psalms. I call on you because you will answer me. Protect me and hide me in the shadow of your wings.
我喜歡閱讀詩篇。 我曾求告你, 因為你必應允我; 求你保護我, 將我隱藏在你翅膀的蔭下 。

Psalm 17:6-9
I call on you, my God,
for you will answer me;
turn your ear to me and hear my prayer.
Show me the wonders of your great love,
you who save by your right hand
those who take refuge in you
from their foes.
Keep me as the apple of your eye;
hide me in the shadow of your wings
from the wicked who are
out to destroy me,
from my mortal enemies
who surround me.
詩篇 17:6-9
神啊,我曾求告你,
因為你必應允我;
求你向我側耳,
聽我的言語。
求你顯出你奇妙的慈愛來;
你是那用右手拯救投靠你的脫離
起來攻擊他們的人。
求你保護我,
如同保護眼中的瞳人;
將我隱藏在你翅膀的蔭下,
使我脫離那欺壓我的惡人,
就是圍困我
要害我命的仇敵。

XYZ/Inspirational Posts 其它雜類或勵志帖子